پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215538
کاهش 5.5 درصدي ازدواج تهديدي اجتماعي در چهارمحال وبختياري است
تاریخ انتشار : 1395/04/29 18:39:11
نمایش : 821
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري چهارمحال وبختياري گفت: کاهش 5.5 درصدي ازدواج و همچنين افزايش تعداد طلاق هاي ثبت شده يک آسيب و تهديد اجتماعي و رفتاري براي اين استان است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالرضا عليمحمدي شامگاه دوشنبه در جلسه کارگاه پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي ويژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومي هاي استان افزود: آمار ازدواج هاي ثبت شده سال جاري استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 درصد کاهش داشته است.
وي با بيان اين که هم اکنون آمار طلاق در کشورنسبت به ازدواج هاي ثبت شده بسيار بالاست، اظهار کرد: جرائم خشن، ضرب و جرح عمومي و قاچاق موادمخدر صنعتي و سنتي و توليد مشروبات الکلي بيشترين آمار وقوع جرم دراستان را دارد.
به گفته وي در پرونده هاي دعاوي خانوادگي نيز بي بندو باري، طلاق عاطفي و قضايي و شبکه هاي اجتماعي و اخلاقي تهديد جدي در بنيان خانواده محسوب مي شود.
عليمحمدي افزود: بيشترين جرائم در بين افراد بي سرپرست، بدسرپرست و فرزندان طلاق است.
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان با بيان اين که پيشگيري در حوزه وقوع جرم بيش از 30 سال در قانون اساسي مطرح است که تاکنون به اين امر توجه نشده است.
وي به فرهنگ سازي در حوزه پيشگيري و معرفي هنجارها و ناهنجارها در جامعه اشاره کرد و گفت: اجراي اين امر يکي از مهمترين برنامه ها وسياست ها در حوزه مقابله و کاهش جرائم است.
عليمحمدي به حضور کمرنگ رسانه ها، اهل اقلم و روابط عمومي ها و رسانه ها در حوزه فرهنگ پيشگيري از وقوع جرم اشاره و گفت: از سه سال گذشته معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم در کشور و استان ها راه اندازي شده است.
وي اظهار کرد: هنوز فرهنگ پيشگيري در حوزه هاي مختلف در کشور نهادينه نشده و با گسترش بحث اعتياد، طلاق و ناهنجاري ها، طلاق در جامعه رو به افزابش است.
وي در ادامه از اجراي طرح موفق مشاوره قبل از ازدواج از سه سال گذشته و اجباري شدن، گذراندن اين دوره قبل از ازدواج اشاره کرد و گفت: اين طرح نخستين بار در کشور اجرا شده و در اين مدت 9 هزار زوج آموزش مهارت هاي زندگي را فرا گرفته اند.
معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شهرکرد نيز با اشاره به کاهش ازدواج در استان گفت: متوليان بحث ازدواج در استان بايد تمام تلاش خود را در اين خصوص به کار گيرند.
سيدمحمد موسوي افزود: مطالبه مردم از مسوولان براي قانونگذاري مطلوب ، اهميت فراواني دارد و بايد فرهنگ قانون گرايي بين افراد جامعه ترويج شود.
وي بر اجراي دوره هاي آموزش مهارت هاي زندگي و همچنين مهارت هاي مطالبه، تفکر خلاق به افراد جامعه و استان تاکيد کرد و گفت: با فرهنگ سازي در حوزه پبشگيري و همچنين ارائه آموزش هاي لازم مي توان از ناهنجاريهاي اجتماعي جلوگيري کرد.
معاون دادستان عمومي و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اينکه نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي مي توانند نقش اثرگذاري در قانونگذاري داشته باشند، تصريح کرد: لازم است مردم از ظرفيت نمايندگان مجلس براي مطالبه در زمينه قانونگذاري بهره مند شوند.
کارگاه يکروزه پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي ويژه اصحاب هنر، رسانه و روابط عمومي هاي استان با هدف ارتقاي فرهنگ پيشگيري از وقوع جرم و آسبيب اجتماعي در حوزه رسانه و مطبوعات برگزار شد.

منبع:ايرنا
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html